مقیمی با اشاره بر وجود بانکداری ربوی در کشور اظهار داشت: در سیستم بانکی ما وام ربا نیست، که اگر ربا باشد حرام است؛ اما اگر سیستم بانکداری در ارائه وام معطل کند حق‌الناس است.
کد خبر: ۵۶۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 03 February 2018

محمدحسین مقیمی عصر دیروز در دیدار با مردم بخش جوادآباد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به پشتیبانی و حمایت‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال 57 مادران کودکان خود را به آغوش می‌کشیدند و در تظاهرات شرکت می‌کردند، نوجوانان، جوانان و دانشجویان ما همواره پای ثابت مبارزات بودند تا که انقلاب به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز همین مردم، امام(ره) را یاری کردند، جنگ را پشت سر گذاشتند، بازسازی مناطق تخریب شده را انجام دادند و امروز هم پشت سر رهبری حرکت می‌کنند تا به قله‌های رفیع پیشرفت دست پیدا کنند.

استاندار تهران با اشاره به توسعه همه‌جانبه کشور در عرصه‌های جهانی افزود:‌ ما امروز به مدد شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» توانسته‌ایم به استقلال سیاسی دست پیدا کنیم؛ اما برای حفظ این استقلال راه سخت‌تری را در پیش داریم و همه باید در این راه قدم برداریم تا استقلال سیاسی هم حفظ شود.

حفظ استقلال سیاسی در گِرو تحقق «اقتصاد مقاومتی» است

مقیمی تصریح کرد:‌ باید در کارخانه‌داری، گردشگری و مزرعه‌داری از تکانه‌هایی که از خارج کشور ایجاد می‌کنند نجات پیدا کنیم؛ بنابراین باید کیفیت کار را افزایش دهیم، شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم، صادرات غیرنفتی را بها دهیم و در یکی کلام اقتصاد مقاومتی را شکل دهیم.

روستائیان نقش مهّمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

وی با بیان اینکه روستائیان نقش مهّمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند گفت: اگر محصولی را تولید کنیم که آب کمتری را مصرف کند و قابلیت تولید به محصولات دیگر را داشته باشد، توانسته‌ایم در اقتصاد مقاومتی درست عمل کنیم و برای این ‌منظور باید به روستائیان کمک کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: برای هر کاری نیاز به مجوزهایی داریم و اگر این ‌مجوزها به موقع صادر شود و سرمایه‌ها معطل نشوند کار پیشرفت می‌کند و اگر او را معطل کنیم حق‌الناس و حق کارآفرین را تضییع کرده‌ایم.

در سیستم بانکی ما «وام» ربا نیست

مقیمی با اشاره بر وجود بانکداری ربوی در کشور اظهار داشت: در سیستم بانکی ما وام ربا نیست، که اگر ربا باشد حرام است؛ اما اگر سیستم بانکداری در ارائه وام معطل کند حق‌الناس است.

وی بیان کرد:‌ اگر قانون را درست اجرا کنیم و خادم مردم باشیم کشاورز هم می‌تواند به درستی زندگی کند، ما باید به کشاورز تسهیلات لارم و آموزش‌های مدرن را بدهیم که اگر این خدمات را ارائه نکنیم، ما بدهکار این مردم هستیم.

استاندار تهران در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بخش جوادآباد شهرستان ورامین خاطرنشان کرد:‌ این منطقه بسیار زرخیز است و باید از امکانات آن بهتر استفاده کرد، باید به سمت آبیاری نوین محصولات با ارزش افزوده بیشتر و صنایع تبدیلی برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار